کمپینگ

نکاتی ضروری درباره ی کمپ زنی

نکاتی ضروری درباره ی کمپ زنی

1) لوازم خود را جمع آوری کنید. قبل از این که به کمپینگ بروید لیستی از لوازم مورد نیاز تهیه کنید و آگاه باشید تا لوازم ضروری را فراموش نکنید. به یاد داشته باشید که چه مقدار می توانید بار حمل کنید و سپس لیست را تهیه کنید.

2) کوله پشتی خود را آماده کنید و لوازم را بچینید. برای انتخاب کوله پشتی مناسب باید به مدت زمان سفر خود توجه کنید. بطور مثال برای سفرهای چند روزه بهتر است از اندازه هایی با لیتر 60 تا 80 استفاده شود و اگر با اتومبیل خود به کمپینگ می روید نیازی نیست تا کوله پشتی بزرگی را با خود حمل کنید.
3) به انداره ی کافی بخوابید. هیچگاه فراموش نکنید که باید از چادری مناسب به همراه کیسه خوابی با کیفیت استفاده کنید. به فصل سال نیز توجه شود تا مبادا از چادر و یا کیسه خوابی نامناسب استفاده شود. اگر زمستان باشد یخ می زنید و اگر تابستان باشد گرما شما را اذیت خواهد کرد. بالشت و پتو نیز با خود ببرید زیرا ممکن است مورد استفاده قرار بگیرند.
4) آتش روشن کنید. برای برپا کردن آتش می توانید از کیت ها، چوب های خشک، روزنامه های باطل شده و یا کارتن و … استفاده کنید. همیشه به این نکته توجه کنید که آیا می توان در محل کمپ آتش روشن کرد یا خیر. بهتر است در نزدیکی آب و به دور از درختان این کار را لنجام دهید تا خطری محیط اطراف و طبیعت را تهدید نکند و اتفاقی ناگوار رخ ندهد.
5) مواد غذایی مقوی را فراموش نکنید. از مواد غذایی مقوی مانند دانه ها، کنسروها و … استفاده کنید.
لوازم شکار,لوازم کوهنوردی,کلبه شکار