کمپینگ در طبیعت

برای طبیعت گردی حواستون به این موارد باشه

کمپینگ یکی از لذت بخش ترین تفریحاتی هست که برای همه قابل دسترس و قابل اجراست. کافیه یک روز با خانواده یا دوستاتون تصمیم بگیرید به نزدیک ترین منطقه ی طبیعی اطراف شهر برای داشتن یک یا چند روز خاطره ی به یادموندنی سفر کنید. کمپ زدن هیجان خیلی بیشتری نسبت به سفرهای دیگه داره و یه عالمه چیز جدید بهتون یاد میده. برای کمپینگ در فضای باز یک سری نکات هست که نباید فراموش کنید. این مطلب چند تا از این نکته ها رو بهتون یادآوری می کنه.

1. بسته بندی و وسایل مورد نیاز کمپینگ در فضای باز به سه قسمتِ بسته بندی هوشمندانه ، تجهیزات آب و هوایی، و تجهیزات سفر تقسیم میشه.

2 . مهمترین چیزی که در کمپینگ فضای باز باید توجه کنید، اینه که هوشمندانه وسایل خودتون رو بسته بندی کنید و جا بدید. مثلا وسایل نرم تر رو در پشت کوله بذارید تا در تمام مسیر پیاده ای که طی می کنید به کمر شما فشاری وارد نشه. حتی میشه وسایلتون رو در کیف های کوچکتر کیسه مانند بسته بندی کنید و بعد در کوله قرار بدید.

3. باید بدونید که با چه آب و هوایی ممکنه روبه رو بشید. اگه با هوای خیلی سرد رو به رو هستید، باید تجهیزات زیر رو همراه خودتون داشته باشید:

لباسی که لایه ی بادگیر داشته باشه. لباس گرم، کلاه ( و یا کلاه هایی که کاملا سر و صورت رو به جز چشمها و دهان می پوشانند) ، پوششی یک سره (که عرق رو به لایه های بعدی انتقال نده)، لباسی گرم کننده که بین پوشش یک سره و بادگیر بپوشید، دو لایه جوراب گرم کننده و ضد عرق، پوتین یا چکمه، دستکش و چکمه اضافی.

و برای کمپینگ فضای باز در تابستان هم به کفش های ضد آب، اسپری حشره کش، کرم ضد آفتاب و بارونی نیاز دارید.

4. وقتی در حال پیاده روی به سمت محل کمپینگ مورد نظرتون هستید، از سه نوع سایز کوله می تونید استفاده کنید. اولین نوع از کوله، کوله ی کوچکی ای برای استفاده ی روزانه ست که برای پیاده روی های کوتاه مدت مناسبه.

لوازم شکار,لوازم کوهنوردی,کلبه شکار